חשמל כחול לבן בלב יערות הגשם של האמזונס

חברת “טלמניע” הישראלית משיקה בימים אלו את תחנת כוח החשמל הגדולה ביותר באזור האמזונס בפרו, בהספק 80 מגה־וואט ובעלות של כ־540 מיליון ש’

העיר איקטוס השוכנת בלב יערות הגשם של האמזונס, היא העיר הגדולה ביותר בעולם מבין הערים שמנותקות מכבישים ומדרכי גישה יבשתיות. הגישה אליה מתאפשרת רק באמצעות שדה התעופה והנמל המקומיים. אך תחנת כוח בנויה מקונסטרוקציות ומשנאים ענקיים וכבדים שבדרך כלל מובלים באוניות עד למקום הקמתן, על שפת ים.

לצורך העניין ממשלת פרו יצאה במכרז הנדסי מורכב להקמת התחנה, מכרז שבו זכתה חברת טלמניע הישראלית. אבנר קורץ, מנכ”ל טלמניע, מסביר את תהליך הקמת הפרויקט: ”תחנת הכוח נבנתה באיקיטוס עבור חברת ‘ג’נרנט’, חברה משותפת למשפחת קורץ ולחברת וי־פאור מהונג־קונג. התחנה תספק חשמל 600,000־כל מתושבי האזור שלא מחוברים לרשת החשמל הארצית של פרו. התחנה מבוססת על 7 מנועים דו־דליקים )מזוט־גז( בהספק של 11.5 מגה־וואט לכל מנוע. הפרויקט כולל הקמת מבנים, חדרי בקרה וכן תכנון והקמת קו מתח גבוה באורך 15 ק”מ העובר בג’ונגל וחוצה נהר ברוחב 500 מטר, לחיבור התחנה לרשת המקומית”. מבצע ההקמה כלל הובלה של ציוד דרך נהר האמזונס לאורך 3,600־כ ק”מ בחלון זמן קצר שבו מתאפשר לאוניות בינוניות לשוט עד לעיר איקיטוס בפרו, פריקתו באזור היערות הטרופיים ובניית התחנה תוך עמידה בתקני הסביבה המחמירים ביותר החלים על האזור.

אבנר קורץ, מנכ”ל חברת טלמניע, מציין שבהקמת הפרויקט עסק צוות של כ־002 עובדים, מהם לא מעט ישראלים.

 
דילוג לתוכן