תחנות חשמל בישראל

תחנות חשמל בישראל

אין ספק כי אם תחום האנרגיה מעניין אתכם, חשוב כי תתחילו בשיעורי בית על תחנות חשמל בישראל. ניתן לראות כי בשנים האחרונות, יותר ויותר תחנות חשמל בישראל בוחרות לערוך שינויים שונים על מנת למזער או לעצור את משבר האקלים הקשה בו העולם נמצא. תחנות חשמל בישראל מתבססות ברובן על שריפת פחם, עיקרון הפעולה של תחנה מסוג זה הינו פשוט במיוחד והוא שריפה של פחם אשר מובילה לחימום מים, שמתאדים, הופכים לקיטור, שהוא מניע את הטורבינה, שהיא מניעה את המגנטים היוצרים בסופו של דבר, שדה חשמלי. בין תחנות חשמל בישראל ניתן למצוא גם תחנות כוח גרעיניות, תחנות כוח הידרואלקטריות, תחנות חשמל, ועוד.

תחנת כח הידרואלקטרית למשל, מפיקה חשמל באמצעות נפילה של מים, ולכן היא נפוצה במיוחד במקומות העולם בהם יש נהרות או מפלים גדולים. עקרון הפעולה של תחנה זו הינו פשוט: נפילת מים מגובה אשר מצליחה לגרום להנעת הטורבינה, וליצירה של שדה חשמלי. לעומת זאת, תחנות חשמל ברובן עובדות על קיטוריות. בכל תחנה קיים גנרטור אשר ממיר את האנרגיה המכנית, לחשמלית. תחנות חשמל בעלות עקרון פשוט, ודומה לשאר תחנות הכוח השונות. מדובר על כוח פיזי אשר גורם לסיבוב של המגנטים, אותה תנועה סיבובית למעשה גורמת ליצירה של חשמל.

ניתן לראות כי במקביל, ענף אגירת החשמל הפך להיות מהותי וחשוב אף הוא במשק הישראלי, כאשר יותר ויותר תחנות כוח מבינות את הפוטנציאל האדיר הטמון בכך. ייצור חשמל סולארי לצורך העניין, מהווה דרך ירוקה ויעילה אשר חוסכת פליטה של מזהמים לאוויר, וגם משמש כמקור חשמל זול יותר. יתרונות אלו מביאים לשילוב מואץ של תחנות כוח ירוקות ומתקני אגירת חשמל בישראל. בעשור האחרון, מושקעים סכומי עתק בתחום, במחקרים שונים, ובתכנון של תחנות כוח ירוקות יותר, אשר עתידות להשתלב במערך ייצור החשמל בישראל.

אחד היתרונות האדירים, המרכזיים והחשובים ביותר של תחנות חשמל הוא בעובדה כי מדובר על מקור אנרגיה יעיל וזמין כל הזמן, אשר לא מחייב השקעת אנרגיה רבה בתהליך ההפקה שלו. בישראל כיום, ניתן לראות כי קיימות שתי תחנות כוח מסוג זה, האחת נמצאת בכפר הנשיא, אשר נמצא על הירדן ההררי, ואילו השנייה בנהריים. תחנות אלו נחשובת קטנות יחסית, ולכן הן מפיקות כמות קטנה בלבד של חשמל. טלמניע בע״מ מתמחים בתחום האנרגיה בישראל, וגאים לקחת חלק בתכנון והקמה של תחנות כוח בארץ, זאת לצד שירותי תפעול ותחזוקה.

דילוג לתוכן