אגירת חשמל בבטריות

אגירת חשמל בבטריות

ניתן לראות בשנים האחרונות כי תחום האנרגיה המתחדשת הינו נפוץ במיוחד כאשר המודעות לתחום הולכת וגוברת. עם זאת, לאנרגיות אופי לא יציב, מהסיבה הפשוטה כי השמש זמינה רק למשך חצי יממה, והרוח אף היא, לא זמינה תמיד. לכן, עלה צורך לאגור אנרגיה באופן אחר, יעיל יותר, על מנת שאותה אנרגיה תהיה זמינה עשרים וארבע שעות ביממה, ותצליח ליצור תחלופה יציבה לתחנות הכוח הקונבנציונליות.

אגירה של אנרגיה הינו תהליך ייחודי של המרת אנרגיה באופן כזה בו ניתן לשמר את האנרגיה, ולהשתמש בה בדרכים שונות. גם במועד מאוחר יותר. אגירת חשמל בבטריות הינה שיטה פורצת דרך ומיוחדת במינה, כאשר הסוללה עצמה מורכבת מתא חשמלי אחד, ולעיתים יותר. אותו תא חשמלי נקרא תא אלקטרוכימי, בו למעשה החשמל מופק באמצעות תהליך כימי במהלכו עוברים אלקטרונים בין שתי אלקטרודות. במילים אחרות, אגירת חשמל בבטריות הינו תהליך אשר מטרתו העיקרית היא להפיק חשמל. ניתן לראות כי בשנים האחרונות אגירת חשמל בבטריות הינו תהליך אשר נמצא במשקי חשמל רבים, זאת במטרה להתמודד עם משבר האקלים אשר קיים בארץ ובעולם. תהליך של אגירת חשמל בבטריות הינו ירוק יותר, ואינו פולט מזהמי אוויר. טלמניע בע״מ מתמחים בתחום זה, לצד תכנון מקצועי ויסודי של הרמת תחנות כוח בישראל.

מה היא אגירת חשמל

תהליך של אגירת חשמל הינו למעשה מכלול של תהליכים שונים אשר נעודו להמיר אנרגיה, ואף לאגור אותה. אגירת חשמל מאפשרת שימוש באותה אנרגיה לצרכים שונים, על פי צרכי השוק. חלק משיטות האגירה הינן נפוצות במיוחד וחלק פחות, אך אגירה של חשמל הינו תהליך נפוץ במיוחד בשוק האנרגיה. ניתן לראות כי אגירת אנרגיה התקיימה כבר משחר ההיסטוריה, אך כעת, בעקבות הקדמה והטכנולוגיה, ובעיקר בעקבות משבר האלקים השיטות הופכות אפקטביות וירוקות יותר. בעשור האחרון, גדל באופן ניכר ומשמעותי הצורך בשימור אנרגיה במשקל החשמל בישראל, כאשר השאיפה המרכזית והמהותית ביותר היא להפחית את פליטת גזי החממה, ולעבור לאנרגיות מתחדשות. ירידת המחירים של אגירת החשמל בשנים האחרונות, בעיקר של הסוללות, הפכו את התהליך לכדאי במיוחד, בהשוואה לעבר. היכולת לשלב את מקורות האנרגיה המתחדשות בישראל תלויה באפשרויות האגירה הקיימות. לכן, פיתוח של התחום הינו מהותי וחשוב, ואף יכול לתרום רבות למהפכה ירוקה של ממש. טלמניע בע״מ הינה חברה בעלת ניסיון ומוניטין רב שנים אשר מתמחה בתחום וגאה להיות מובילה בתחומה, ליזום ולפתח תחנות כוח בישראל, ולספק מגוון רחב של שירותים בדגש על תפעול ותחזוקה.

דילוג לתוכן