תחנת כח תרמו סולארית

אנרגיה תרמו סולארית

אנרגיה תרמו סולארית הינה אנרגיה אשר מיוצרת על ידי חום השמש, ומהווה תחלופה ירוקה יותר, נטולת פחמן, ומתחדשת. אנרגיה זו ניתן למצוא במקום כמו תחנת כח תרמו סולארית. כיום, ניתן לראות כי ישנן שתי שיטות מרכזיות ליצירת אנרגיה מחום השמש:

  • אנרגיה פוטו וולטאית
  • ריכוז שמש תרמי, הידוע גם כאנרגיה סולארית

תחנת כח תרמו סולארית מייצרת למעשה חשמל באופן עקיף, זאת בשונה מאנרגיה פוטו וולטאית, אשר ממירה את חום ואור השמש ישירות לחשמל. קרני השמש אשר נאספות, משמשות לחימום הנוזל, והאדים אשר מופקים מתהליך זה משמשים לגנרטור אשר תפקידו הוא לייצר חשמל. התהליך אשר מתבצע בתוך תחנת כח תרמו סולארית דומה מאוד לתהליך של שריפת דלק, אך הקיטור אינו מגיע משריפת דלקים. בהתאם לכך, תחנת כח תרמו סולארית הינה פריצת דרך של ממש, אשר נועדה לקדם ולשפר את משבר האקלים, ולעכב ואף למנוע זיהום אוויר. טלמניע בע״מ הינה חברה אמינה, בעלת מוניטין וניסיון אשר מתמחה בתחום, וגאה להעניק שירותי תחזוקה ותפעולה לתחנות כוח אשר הקימה כגון תחנת כוח סולארית בדרום.

מה היא תחנת כוח סולארית

ייצור חשמל על ידי אנרגיה סולארית מהשמש יכול לחסוך אלפי טונות של פחמן דו חמצני, מה שמונע באופן ישיר את התחממות הכדור, וזיהמו. תחנת כוח סולארית בדרום שמה לה למטרה לקדם תהליך ירוק זה. כמו כן, ניתן לראות כי בשנים האחרונות, עלות ייצור החשמל מאנרגיה סולארית הינו זול יותר באופן משמעותי ביחס לשנים קודמות. תחנת כוח סולארית חייבת להיות ממוקמת באזור נכון, מהסיבה הפשוטה כי ככל שאותו אזור יהיה בעל קרינת שמש גבוהה יותר, כך התנאים אשר יתקיימו בתוך תחנת כוח סולארית יהיו טובים יותר. אותם תנאים הם אוויר נקי, עננות נמוכה, ושמש חזקה. כמו כן, חשמל אשר מיוצר בתוך תחנה תרמו סולארית הממוקמת נכון יהיה זול יותר. הסוג הנפוץ ביותר כיום של מתקנים מסוג זה עושים שימוש בקולטנים אשר אוספים קרני שמש, ושמם הוא מערכות לינאריות.

היתרונות בתחנת כוח סולארית

תחנה תרמו סולארית עושה שימוש במערכת אקטיבית. עם זאת, ניתן למצוא הבדל בין סוגי התחנות השונות אשר קיימות כיום בישראל, לצד מספר קווי דמיון כגון הקולטנים אשר אוגרים את אנרגיית השמש, אותה הם הופכים לאנרגיית חום בה ניתן להשתמש לייצור של חשמל, מראות משקפות אשר מרכזות את אור השמש, ועוד. טלמניע בע״מ גאים להתמחות בתחום ולהקים תחנות כוח ברחבי ישראל.

דילוג לתוכן