ייצור חשמל פרטי

ייצור חשמל פרטי

בעשור האחרון, ניתן לראות ביקוש הולך ועולה של ייצור חשמל פרטי. החשמל כידוע, מהווה את מקור האנרגיה המרכזי והחשוב ביותר אשר מניע את רוב המכשירים בהם אנו עושים שימוש יומי, ואף נעזרים בהם לתפקוד יומי. ייצור חשמל פרטי יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות ומגוונות. ייצור חשמל פרטי יכול להיות הן מזהם והן לא. בעקבות הביקוש לתהליך ייצור חשמל פרטי המדינה החליטה לערוך בקרה על הנושא, ולהגביל אותו. טלמניע בע״מ הינה חברה בעלת ניסיון רב שנים אשר מתמחה בעולם זה, ובהקמה של תחנות כוח.

חשמל מופק ברוב המקרים על ידי המרה של אנרגיית תנועה, לאנרגיה חשמלית, זאת על ידי שימוש בטורבינות המסובבות מגנט ייחודי, בתוך סליל, מה שיוצר בסופו של דבר זרם חשמלי. אותה אנרגיית תנועה, יכולה להיות מנוצלת בדרכים טבעיות כגון מפלים, רוח, זרמי ים וכדומה, וגם באמצעות מקורות אחרים כגון ביקוע גרעני, שריפה ועוד.

כיום ניתן למצוא כמה מקורות אנרגיה מרכזיים:

  • תחנות רוח: נמצאות בדרך כלל באזורים מישוריים, בהם יש רוחות חזקות אשר ניתן להשתמש בהן להפקת חשמל.
  • תחנות מים: תחנות אלו מנצלות מים תת מימיים על מנת להניע את הטורבינות אשר מפיקות חשמל, תהליך מעט דומה לתחנות הרוח.
  • הפקת חשמל על ידי גז: תחנות אלו שורפות גז טבעי אשר מגיע ממעמקי האדמה, ובאמצעות חום הן מייצרות קיטור ייחודי אשר מניע את הטורבינה, ומייצר חשמל.
  • הפקת חשמל על ידי פחם: שריפה של פחם, ושימוש בחום ליצירה של קיטור, המניע את הטורבינה ליצירה של חשמל.
  • הפקת חשמל מביומסה: כאן מדובר על תהליך של ייבוש ושריפה של חומרים מן הצומח, אשר הגיעו מזבל אורגני או גודלו באופן מיוחד ומותאם. יתרון בשיטה זו הוא כי הפחמן הדו חמצני אשר נפלט בתהליך זה הינו חדש, ולכן הוא ירוק יותר.
  • תחנה סולרית: ניצול של אור וחום השמש, על מנת להפיק חשמל באמצעות חימום או בצורה ישירה על ידי שימוש בתאים ייחודים היודעים כיצד להמיר אור שמש לזרם אלקטרונים.
  • תחנת כוח אוסמוטית: תחנה אשר משתמשת בהפרשי מליחות בשביל לגרום להפרשי גובה של מיכלי מים.
    אנרגיה גיאותרמית: ניצול חום אשר טמון בכדור הארץ בשביל להפיק חשמל על ידי קיטור, או לחילופין, אידוי של נוזלים עם טמפרטורת רתיחה נמוכה.

אין ספק כי נושא האנרגיה הינו רחב, מגוון ומרתק. טלמניע בע״מ גאים לקחת חלק פעיל בעולם זה, ולהקים תחנות כוח ברחבי ישראל, לצד שירותי פיתוח וייעוץ.

דילוג לתוכן